Gută

Guta, cunoscută și ca artrită gutoasă, este o afecțiune dureroasă a articulațiilor care apare atunci când în organism există prea mult acid uric. Excesul de acid uric duce la formarea unor cristale mici de urat (cristale de acid uric). Unele dintre aceste depuneri de cristale se formează în fluidul sinovial (fluidul din jurul articulațiilor cu rol de lubrifiere), ducând la inflamarea articulațiilor și durerea ce însoțește afecțiunea.

Atacul de gută se manifestă printr-o durere severă și înroșirea degetului mare de la picior. Și alte articulații pot fi afectate, iar durerea poate fi atât de intensă încât chiar și atingerea zonei este insuportabilă. Guta afectează mai ales bărbați, dar și femei aflate la menopauză. Consumul de alcool, consumul crescut de carne, supraponderalitatea și anumite medicamente diuretice par a crește riscul de a dezvolta gută.

Uleiuri și amestecuri de uleiuri: Basil, Birch, Deep Blue, Frankincense, Geranium, Lemon, Lemongrass, Peppermint, Wintergreen

Produse pe bază de uleiuri esențiale: suplimente Life Long Vitality, GX Assist, PB Assist, Zendocrine, Zendocrine Detoxification Complex

A se lua în considerare: Fennel, Rosemary, Roman Chamomile, Thyme

Protocoale sugerate:

Pentru alinarea imediată a durerii:

  • Aplicarea câtorva picături de Frankincense și Basil pe zona dureroasă. După aplicare acoperiți cu o compresă caldă. Repetați de 2-3 ori pe zi.
  • Se recomandă și alte combinații de uleiuri, folosind aceeași procedură. Lemongrass și Wintergreen sau uleiuri individuale precum Basil, Deep Blue sau Peppermint.

Pentru prevenire pe termen lung:

  • 2-4 picături de Lemon într-un pahar de apă, de 2-3 ori pe zi, zilnic.
  • Luați în considerare urmarea protocoalelor de detoxificare, în special a celor ce se concentrează asupra rinichilor și a altor organe care au rolul de a curăța corpul. Vedeți Zendocrine. Luați, de asemenea, în considerare GX Assist, urmat de PB Assist.
  • Suplimentele Life Long Vitality oferă echilibrul nutrițional necesar.

Aspecte ce țin de dietă:

Numeroși utilizatori subliniază importanța alimentației. Următoarele recomandări provin de pe site-ul MayoClinic.com:

  • Limitați consumul de proteină de origine animală. Evitați sau limitați cât mai mult consumul alimentelor bogate în purină, inclusiv organe (de exemplu, ficat), și hering, anșoa și macrou. Carnea roșie (vită, porc și miel), peștele gras și fructele de mare (ton, crevete, homar și scoici) corelează cu un risc crescut de gută. Deoarece toată proteina de origine animală conține purine, limitați consumul la 113-117 grame pe zi.
  • Consumați mai multe proteine de origine vegetală. Puteți crește consumul de proteine incluzând mai multe surse vegetale precum fasolea și leguminoasele. Această schimbare vă va ajuta să limitați și consumul de grăsimi saturate, care pot contribui în mod indirect la obezitate și gută.
  • Evitați sau limitați consumul de alcool. Alcoolul interferează cu eliminarea acidului uric din organism. În mod deosebit consumul de bere a corelat cu atacurile de gută. Dacă aveți un atac, evitați alcoolul. Chiar și când nu aveți un atac de gută, consumul a 1-2 pahare de 150 ml de vin pe zi este puțin probabil să sporească riscul.
  • Beți multe lichide, în mod deosebit apă. Lichidele vă pot ajuta să eliminați acidul uric din organism. Stabiliți-vă ca obiectiv consumarea a 16 pahare de 230-240 ml pe zi.
  • Alegeți produse lactate fără grăsime sau cu un conținut scăzut de grăsime. Potrivit unor studii, laptele fără grăsime și produsele lactate preparate din acest lapte reduc riscul de gută. Stabiliți-vă ca obiectiv consumul a 473-710 ml de lactate pe zi.
  • Alegeți carbohidrați complecși. Consumați mai multe cereale integrale și fructe și legume și mai puțini carbohidrați rafinați precum pâine albă, prăjituri și bomboane.
  • Evitați sau limitați consumul de zahăr. Consumarea prea multor dulciuri nu vă mai permite să consumați proteine de origine vegetală și produse lactate sărace în grăsimi – alimentele de care aveți nevoie pentru a evita guta. Alimentele care conțin zahăr tind, de asemenea, să fie bogate în calorii, așa că este posibil să mâncați mai mult decât puteți arde. Deși nu s-a ajuns la un acord cu privire la relația directă dintre zahăr și nivelul acidului uric, dulciurile corelează în mod sigur cu supraponderabilitatea și obezitatea.

Aceste informații reprezintă o compilație de sugestii făcute de cei care au folosit uleiuri esențiale. Este un text cu caracter informativ din experiențe personale și trebuie tratată ca atare. Dacă aveți probleme medicale grave, consultați-vă doctorul. Sursa articolului “Essential Oils and More”.