Tulburare bipolară

Simptomele tulburării bipolare (cunoscută anterior ca depresie maniacală) sunt schimbări drastice de dispoziție de la perioade caracterizate de energie și hiperactivitate (episod maniacal) la perioade caracterizate prin letargie, tristețe și deznădejde (episod depresiv). Aceste schimbări de dispoziție sunt mai severe decât urcușurile și coborâșurile obișnuite pe care le experimentează numeroși oameni de-a lungul vieții.

De obicei, simptomele acestei tulburări încep să se manifeste la finalul adolescenței și la începutul vieții de adult (15-25 de ani), afectând în aceeași măsură atât bărbați cât și femei. Pare a exista o legătură între prezența afecțiunii și a antecedentelor familiale. Deși este considerată o boală de durată, mulți raportează că trăiesc vieți confortabile și productive dacă primesc ajutorul potrivit.

Tipuri de tulburare bipolară:

Deoarece simptomele pot varia semnificativ de la persoană la persoană, specialiștii folosesc patru termeni pentru a descrie diferitele tipuri de tulburare bipolară. Bipolar de tip I, cu episoade maniacale și perioade de depresie majoră; bipolar de tip II, cu episoade maniacale mai puțin intense (hipomanie) ce alternează cu episoade depresive; ciclotimia, o formă mai ușoară; și bipolar – nespecificat altfel, cei care manifestă simptomele, însă nu îndeplinesc criteriile pentru a fi încadrați în celelalte tipuri.

PubMed oferă urătoarele informații deosebit de utile cu privire la simptomele tulburării bipolare:

În cazul celor mai mulți oameni cu tulburare bipolară, nu poate fi identificată o cauză clară a episoadelor maniacale sau depresive. Următorii stimuli pot declanșa un episod maniacal la cei ce suferă de tulburare bipolară:

  • Schimbări importante în viață, precum nașterea unui copil
  • Medicamente precum antidepresivele sau steroizii
  • Perioade de deprivare de somn
  • Utilizarea drogurilor recreaționale

Simptome:

Faza maniacală poate dura de la câteva zile la câteva luni. Aceasta include următoarele simptome:

  • Distragerea cu ușurință a atenției
  • Nevoie de puțin somn
  • Nechibzuință
  • Accese de furie
  • Comportament nesăbuit și lipsă de autocontrol
  • Număr mare de parteneri sexuali (promiscuitate)
  • Face cumpărături iraționale, în neconcordanță cu posibilitățile lui materiale
  • Bună-dispoziție exagerată
  • Hiperactivitate
  • Energie în exces
  • Gânduri care se succed accelerat
  • Vorbește repede
  • Un nivel foarte crescut al stimei de sine (convingeri false cu privire la sine sau la propriile abilități)
  • Foarte implicat în activități
  • Foarte supărat (agitat sau iritat)

Aceste simptome ale maniei au loc în tulburarea bipolară de tip I. La cei care suferă de tulburare bipolară de tip II, simptomele maniacale sunt similare, însă mai puțin intense.

Faza depresivă a celor două tipuri ale tulburării bipolare include următoarele simptome:

  • Proastă-dispoziție sau tristețe, zilnic
  • Dificultăți de concentrare, reamintire sau de a lua decizii
  • Tulburări de alimentație
  • Pierderea apetitului și pierdere în greutate
  • Apetit crescut și luare în greutate
  • Oboseală sau lipsă de energie
  • Sentimente de lipsă de valoare, deznădejde sau vinovăție
  • Pierderea plăcerii față de activități care obișnuiau să îi placă
  • Stimă de sine scăzută
  • Gânduri morbide și de sinucidere
  • Tulburări de somn – insomnie sau hipersomnie
  • Îndepărtarea de prieteni sau renunțarea la activități care obișnuiau să îi facă plăcere

Uleiuri și amestecuri de uleiuri: Balance, Elevation, Frankincense, Lavender, Melissa, Serenity, Vetiver

Produse pe bază de uleiuri esențiale: suplimente Life Long Vitality, Kit Clean & Restore.

A se lua în considerare: Clary Sage

Protocoale sugerate:

Menținerea unei echilibru nutrițional – pe lângă adoptarea unor obiceiuri alimentare sănătoase, utilizați suplimentele Life Long Vitality

Claritate și concentrare – inhalații cu Balance, Frankincense sau Vetiver. Păstrați în permanență cu dumneavoastră o sticluță de Balance; aplicați uleiul pe încheieturile mâinilor și ceafă și/sau inhalați.

Bună-dispoziție și energizare – aplicați local Elevation și/sau faceți inhalații.

Ameliorarea stresului – se recomandă aplicarea locală a Melissa pe buza superioară și pe ceafă. Luați, de asemenea, în considerare inhalațiile cu Lavender. Folosiți aceleași uleiuri pentru masarea labelor picioarelor. Difuzie sau inhalații sau, în situații de urgență, se poate inhala direct din sticluță.

Odihnă și somn – difuzie cu Serenity, sau aplicarea lui pe tălpi.

O utilizatoare de uleiuri a făcut următoarele sugestii, foarte pătrunzătoare, pe baza experienței personale. Aceasta subliniază faptul că uleiurile și ajutorul nutrițional trebuie combinate cu multe alte elemente pentru a reprezenta un ajutor de durată. Citiți-i integral povestea în secțiunea Experiențe și mărturii.

Explicație – stilul de viață previne îmbolnăvirea

Dacă ajungi într-un moment critic al vieții tale, este foarte posibil să fie nevoie să îți evaluezi stilul de viață. Evaluează toate formele sănătății – fizică, emoțională, mintală, spirituală, financiară și socială – și modul în care se afectează unele pe altele.

  • Sănătatea fizică – somn, dietă, activitate fizică, gestionarea stresului <- toate elementele se afectează unul pe altul, organismul și alte forme ale sănătății.
  • Sănătatea emoțională – află ce este dragostea adevărată, fie ea agape, phileo, eros sau storge. Cunoașteți, de asemenea, cele cinci limbaje ale dragostei (există o carte extraordinară scrisă de dr. Gary Chapman). Aceasta este strâns legată de sănătatea socială.
  • Sănătatea socială – Cum sunt relațiile tale?
  • Sănătatea financiară – un aspect important. Ești liniștit? Ești stresat din cauza modului în care îți percepi veniturile sau siguranța financiară?
  • Sănătatea spirituală – piramida trebuințelor lui Maslow arată că oamenii caută un scop. Această căutarea poate duce la căutarea lui Dumnezeu. Încurajez pe toată lumea să înceapă această căutare; am prieteni de diferite confesiuni religioase. Călătoria mea m-a făcut să îmi întăresc relația cu Isus Hristos ca Domn și Salvator în creștinism.

M-am asigurat că toate aceste aspecte erau în ordine. Am mers la școală. Am dormit bine și am mâncat bine, iar uneori făceam exerciții fizice. Mi-am făcut prieteni și am petrecut mult timp de calitate. Nu m-am îngrijorat cu privire la finanțe sau dacă aveam un acoperiș deasupra capului. M-am rugat și m-am bucurat de părtășie cu oameni care împărtășeau aceeași credință și am făcut schimb de idei cu oameni din alte confesiuni.

Faptul că de mai mult de 6 ani nu mă mai aflu sub tratament medicamentos poate fi atribuit tuturor acestor lucruri, însă dacă ar fi un aspect asupra căruia m-aș concentra ca fiind prioritar, acesta ar fi rugăciunea și sănătatea spirituală, deoarece uneori în acea situație ai nevoie de o minute, ai nevoie de speranța care, aparent, nu poate fi găsită, și ai nevoie de dragoste <- Aceasta este opinia mea; sper că nu vă deranjează.

Sfaturi cu privire la tratarea persoanelor la care este afectată sănătatea emoțională

  • Fiți acolo – uneori să fii acolo este mai mult decât suficient. Poate fi frustrant să vă dați seama de ce are nevoie o anumită persoană. Este mai bine să fiți acolo decât să nu fiți, indiferent dacă încearcă să vă respingă, deoarece atunci când ne venim în fire ne vom aminti acel fel de dragoste.
  • Nu forțați (sau oferiți la momentul nepotrivit). Dacă oferiți o soluție atunci când persoana este defensivă, puteți fi martorii unor accese de furie cum rar ați mai văzut. Dacă o oferiți atunci când este euforică, s-ar putea să nu analizeze serios soluția. Dacă este depresivă, s-ar putea să încerce orice pentru a îndepărta suferința. Oricare ar fi situația, oferiți totul cu dragoste.
  • Inspirați oamenii să acționeze.
  • Tratați oamenii cu demnitate. Întotdeauna mi-a displăcut diagnosticul pentru că simțeam că eram desconsiderată, etichetată ca fiind instabilă mintal, dusă cu pluta.
  • Fiți conștient de faptul că nu e vina lor, ci a organismului și a afecțiunii de care suferă. Acest aspect poate fi cel mai dificil deoarece știți că prietenul dumneavoastră „nu ar face așa ceva”, cum o poate face? Și s-ar putea să nu doriți să îl iertați și să renunțați la el folosind ca scuză tulburarea de care suferă. Însă cel care se află într-o situație mai bună, cel care își poate controla emoțiile, poate uita și ierta.

„Iertarea este forma supremă a dragostei” – Reinhold Niebuhr. Sunt de acord cu dumneavoastră. Nu a făcut un lucru bun; recunosc, așa că uitați și iertați. Am respins mulți oameni și am distrus multe relații pentru recuperarea cărora am muncit câțiva ani, iar unele dintre ele nu au redevenit niciodată ceea ce obișnuiau să fie. Este destul de dureros. Toate cele de mai sus vă vor ajuta să preveniți să înțelegeți acest lucru.

Unul dintre obstacole este renunțarea și hotărârea de a lupta împotriva tulburării bipolare. Oricât ar suna de ridicol, de nenumărate ori am fost împăcată cu ea și am considerat-o a fi o binecuvântare. Am crezut că puteam găsi o modalitate de a pluti pe valurile emoțiilor. Însă emoțiile au pus stăpânire asupra mea și am fost frustrată și pe punctul de a o lua razna. Îmi amintesc un citat scris de John Wooden care mi-a amintit că, în calitate de lider, nu trebuie să mă gândesc niciodată să îmi folosesc emoțiile ca fiind un punct tare. „Emotivitatea poate fi un defect fatal. PREȚUIESC cel mai mult intensitatea. Este diferența dintre arcul unui sudor și un incendiu forestier. Ambele emană destulă căldură, însă lampa sudorului taie prin oțel cu precizie, în timp ce furia incendiului forestier scapă de sub control și distruge pădurea” – John Wooden.

DECI CE Ulei?

Cred că uleiurile esențiale funcționează. Le folosesc. Am experimentat personal în mod deosebit în izbucniri de furie, stres, depresie și neliniște. De ce v-am spus mai întâi întreaga poveste?

  1. Uleiurile esențiale sunt asemenea unei cârje, vă vor ajuta să vă calmați unele emoții, însă trebuie să vă schimbați stilul de viață pentru a preveni instabilitatea emoțională. Așa cum se întâmplă și celor care au probleme de natură fizică precum diabetul, problemele cardio-vasculare etc. Uleiurile fac minuni, însă trebuie să vă faceți partea.
  2. Pentru a întări încrederea și a construi o relație. Am auzit această întrebare de nenumărate ori. Le-am spus oamenilor ce ulei folosesc, iar uneori sfatul a fost ignorat, persoana obținând doar rezultate mediocre, fără a încerca măcar să folosească uleiul sugerat.
  3. După cum spuneam, aceasta nu este o problemă unidimensională. Sunt atât de multe aspecte! Cred că va fi începutul unei călătorii. Pentru mine a însemnat rezolvarea multor probleme personale din trecut.
  4. Dacă vă bazați pur și simplu pe ulei, vă tratați corpul așa cum îl tratează un medic. Aveți „asta și cealaltă”, luați asta. În calitate de practicant al medicinei naturale, trebuie să adoptați o abordare diferită de medicina occidentală, care este foarte specializată.

IAR ULEIURILE SUNT…

 

  • Melissa. Am împărtășit această informație oamenilor și probabil au trecut-o cu vederea pentru că nu era la îndemână. Presupun că oamenii ezită atunci când le spui că soluția constă într-unul dintre cele mai scumpe uleiuri. Am toate tipurile de uleiuri. Citrus Bliss este minunat sub formă de difuzie, însă pentru mine Melissa este cel mai eficient. Îl aplic pe buza superioară și pe ceafă. L-am folosit pentru ameliorarea stresului. Uneori sunt puțin tensionată. Este bine să ai o persoană dragă care să îți recunoască starea și să îl aplice atunci când s-ar putea ca tu să nu o faci.
  • Frankincense. Frankincense este leacul bun la toate. Încep să o folosesc din ce în ce mai mult, însă pare a avea efecte ce îmi depășesc puterea de înțelegere. Frankincense m-a ajutat să îmi rezolv problema somnului. Îl aplic local. Deși Serenity mă ajută să mă liniștesc și m-a ajutat să am un somn liniștitor, Frankincense m-a ajutat să am un somn de calitate sau profund. Am observat că îmi amintesc visurile, și se spună că acestea au loc în timpul somnului REM.
  • Serenity. Îl folosesc sub formă de difuzie și îl aplic pe tălpi. Somnul este important în toate aspectele sănătății, inclusiv pentru sănătatea mintală. Prima condiție pentru a-ți veni mintea la loc este un somn bun. Uleiurile esențiale ajută, însă asigurați-vă că sunteți în concordanță cu ritmul biologic. Ce și când mâncați, cât de multă și când faceți mișcare, sunt factori care contribuie la calitatea somnului, pe lângă utilizarea uleiurilor.

 

  1. Elevation. Deși eu nu îl folosesc, uneori membrii familiei mele îl folosesc sub formă de difuzie, poate deoarece conține Melissa, și au observat diferențe.
  2. Lifelong Vitality Pack. Deși nu este un ulei esențial, este un produs dōTERRA excelent (care conține uleiuri esențiale precum Frankincense). xEO Mega, ce conține acizi grași omega emulsionați este excelent pentru sănătatea creierului dumneavoastră. Alpha CRS+ are ingrediente minunate precum Bacopa monnieri, care ajută funcția cognitivă. Microplex VMz este cel mai puternic supliment nutritiv, găsit sub forma unui complex de elemente nutritive integrale combinat cu un sistem de livrare a enzimelor. Corpul și creierul dumneavoastră are nevoie de elemente nutritive.

Nu uitați să beți multă apă! Sper că toate aceste informații sunt utile. Vă mulțumesc și Dumnezeu să vă binecuvânteze.

Aceste informații reprezintă o compilație de sugestii făcute de cei care au folosit uleiuri esențiale. Este un text cu caracter informativ din experiențe personale și trebuie tratată ca atare. Dacă aveți probleme medicale grave, consultați-vă doctorul. Sursa articolului “Essential Oils and More”.